Reddü'l Evham 6Reddü'l Evham 6 Satın Al



Molla Muhammed el-Kersi

Bu zamânda ferdî değil; hey’et ve şûrâ-i şer'í hâlinde çalışmanın ehemmiyyeti
Ulemâ Kitâb, Sünnet, İcmâ -1 Ümmet ve Kıyâs-ı Fukahâyı esas almalı
Şer‘í ölçülerle ele alınıp îzáh ve şerh edilen “Mes'ele”ler
3. Asırdan sonra İslâma sokulan bid'alar tefrîka ve ihtilâfa yol açmıştır
BİRİNCİ MES’ELE: "Mutlak Vekil” ve “Mutlak Vâris”in esâsları
Ümmet arasında ihtilâf ü tefrîkaya yol açan mes'eleler
Bu eserin kaleme alınmasının iki mühim sebebi . Esmâ-i hüsnâdan “Vâris” ve “Vekîl” ismi, kullar hakkında nasıl kullanılabilir?
Ta'bîr farazá doğru kabûl edilse, niçin birden fazla kişi “Mutlak Vekî” olamaz?
Hadîsi bozmak için uğraşan eller, hîç Risale-i Nûrları aslı üzere bırakırlar mı?
Risale-i Nûr'larda asıldan inhirâfla tashîhe muhtaç yerler nasıl meydana geldi?
Mutlak vârislik mes'elesi, İhlâs Risâlesi'ndeki dört esâsa da muháliftir
Mutlak vekâletle ilgili mektûblar ma'lâl ve mecrûhtur
Mutlak vârisliğe gösterilen delîller biribiriyle muáraza ediyor
Bedîuzzamân’ın el yazısı ile olanla diğer vasiyyetnâmeleri neden farklı?
Üstâdın imza ve yazısının taklîd edildiği muharref bir kâğıt delîl olur mu?
Bedîuzzamân,"w il bew"şeklindeki imzásını "gwaj brew" diye atar mı?
Isimleri ve sayıları farklı vasiyyetnâmeler geçerli olur mu?
Vasiyyetnâmede vekîl gözüken meçhûl “bir-iki adam” kim?
Vasiyyetnâmelerin asıllarında "mutlak vekîl” yazmıyor
Vasiyyetnâmeye parmak bastırmak için Bedîüzzamân'ı kabrinden kim kaldırdı?
Sahteliğinde şübhe olmayan bir vekâletnâmeyi Ankara Noteri nasıl imzaladı?
Muş'tan emâneten aldığı orijinal ve tashîhli Risâleleri S.Ö. niçin iade etmedi?
“Mutlak vekiller” Risâle-i Nûr baskısı yüzünden biribirlerine giriyorlar Hizmetkârlar, Risale-i Nûr'da yaptıkları ilâve ve çıkarmaları nasıl i'tirâf ettiler?
Risâle-i Nûr'lardaki nüsha farkları bile giderilemedi Hizmetkârlar, Risâlelerin orijinal nüshalarını biribirlerine göstermemiş!
Üstâdın tashîhinden geçmeyen Emirdağ Lâhikalarını basmışlar. Bir "Mutlak vekil”, Üstâdının “girmesin” dediği 19 mektûbu nasıl ilâve etti? Verâset da'vâsı akla, şerîata ve Risale-i Nûr'a muhaliftir ve harâmdır.
Üstâd kadar donanımlı olmayan biri, da'vâsının vâris ve vekîli olabilir mi?
Üstâda hizmet, başkalarına karşı tahakküm ve tekebbüre vesîle olabilir mi?
Üstâdın “Vârisim” dediği Hulûsí Bey, bir vekâlet da'vâsında bulundu mu?
Vârise vasiyyet yoktur, vekâlet de kayd-1 hayât ile sınırlıdır
Said Nursî, Kur'ân’ın malı dediği Risâleleri birilerine nasıl mîrâs bırakabilir?
Kendisi İslâm da vâsının "nefer”i olan bir zât, başkalarına rütbe takabilir mi?
Said Nursî'nin taşımakta zorlandığı bir da'vâyı hangi babayiğit omuzlayabilir?
İlm-i Kur'ân'a teşvîk için kendilerine “vârisim” denen zevât, bunu nasıl anladı?
Bir kimsenin Üstâd Bedîuzzamân'ın “mutlak vârisi” olabilmesi için ne lâzımdır?
Ba'de’l-memât verâset ve vekâlet yoksa, Üstâd “vârisim” kelimesini niçin kullandı?
Kimseyi şahsına da'vet etmeyen bir zât, da'vâsını nasıl başkasına temlîk edebilir?
ÜSTaDIN VASIYYETNAMELERİYLE SAİR MEKTÛBLARININ TAHLÎLİ
Sünnet vasiyyetnâme maddiyyâtla alâkalı iken; bunu ma'neviyâta kim tahvîl etti?
Üstâdın husûsí kitâbları ile cildlenmiş mecmûaları neden bu kadar mühimdi?
Vekâlet ne demektir? Şer'i ve dünyevî hukukta vekâletin uygulaması nasıldır?
Mutlak vekâlet nedir? Bu vekâlette herhangi bir sınırlama yok mudur?
Şer'i ve dünyevî hukukta, müvekkilin ölümü, vekâlet akdini geçersiz kılar
Bey', şirâ ve nikâh gibi belli konular dışında, mutlak vekâlet câiz değildir
Üstâdın vefâtından sonra çıkan verâset ve vekâlet kavgaları neyi göstermektedir?
Üstâd gibi álim ve ilhâma mazhar olmayan biri, ona verâset da'vâ edebilir mi
Bir kimse, kendi malı olmayan bir şeye, aileden olmayan birini vâris kılabilir mi?
“Mutlak Vârislik Da’vâsı” câmiada vahîm neticeleri beraberinde getirdi
Üstadın vefâtından sonra, şer'i vârislerine neden tek kör kuruş verilmedi?
Kur'ân ve Hadîsten uzak kalınması netîcesi, câmia ağır bir bedel ödedi
İfrât ve tefritten uzak, hizmete emeği geçenler için nasıl bir orta yolu tutacağız?
Şahs-i ma'nevîden murâd, hakikat-ı Muhammediyye aleyhisselâmdır
Hz. Mehdi'nin beşten çok, ondan az ma'nevî vezîrleri mi olacak?
Hacı Hulûsí Bey'i safdışı edip, insânları ondan uzak tutmalarının sebebi neydi?
Bir kimse, kulların isteği ve meşveretleriyle ma'nevî vâris ve vekil olabilir mi?
İKİNCİ MES'ELE: Risale-i Nûr'un şahs-i ma'nevîsi hakkında Kitâb ve Sünnet'e tâbi olmayanlar, nasıl o şahs-1 ma'nevînin a'zâsı olabilir?
Koca bir câmia ve umûm Müslümânlar, nasıl 6 mutlak vekîle fedâ edildiler?
O nasıl bir şahs-1 ma‘nevîdir ki, dar bir alana sıkışıp gözünü dünyâya kapamış?
ÜÇÜNCÜ MES'ELE: "Sarıklı Küçük Genç Bir Zât” hakkında
Hacı Hulûsí Beyin, Üstâdı Bediüzzamân'la ilk tanışması
Rü'yâda görülen “Sarıklı Küçük Genç Bir Zât”ın meğer ne çok táliblisi varmış?
Ta‘bîri çıkıp ma'nâsı zâhir olan bir rü'yâ
Hulûsí Beyin rü’yâsının İslâmın inkişafı ile ilgili ta'bîri ne zamân çıkacak?
Ustâdın senâsına mazhar Hulûsí ve Husrev'lerin kıymetleri bilindi mi?
Risale-i Nûrların bütün dünyâya ders olarak işittirileceği zamân gelmedi mi?
"Sarıklı Küçük Bir Genç Zât"ın Hüsrev Efendi olduğunu nereden anlıyoruz?
Molla Habîb-i Şehîd ile Husrev Efendi arasında nasıl tatlı bir münasebet var?
... 101 Cezebât-ı Rahmân'a mazhar ba'zıları neden hâle mağlûb oluyor?
Hüsrev Efendi'nin rü'yâda Şeyh Mustafa şeklinde görülmesinin ta'bîri nedir?
Hacı Hulûsi Bey ile Hüsrev Efendi birbirlerinden hangi konuda ileride idiler?
Hulûsi Bey ve Hüsrev Efendi vârislik da'vâ etmemişlerken; birilerine ne oluyor?
Kur'ân ve Hadîsi bırakıp, hayâlâta açık rü'yâ ile amel edilmez!.
Ustâdının, "aleyhinde bulunmaktan korkarım" dediği zât kimdi?
Hulûsí Bey niçin “Vârisim, şahsiyyet-i ma'neviyye haline gelen kardeşler" dedi?
Risâle-i Nûr, babadan oğula intikal edecek sıradan bir meslek değildir.
Davet, eşhása değil; sâdece ve sadece Kur'ân ve Sünnet'e olmalıdır
Varislik da'vâ etmeyen Hulûsí ve Hüsrev (ks), yerlerine vâris bıraktılar mı?
DÖRDÜNCÜ MES'ELE: Müsbet hareket ve Ezân'daki da'vet hakkında
Elláhü Teálânın seçip tasfiye ettiği kullar dışındakiler neden helâke namzettir?
Amelinin içine menfâat, şöhret, riyâ ve alkış girenleri nasıl bir akıbet bekliyor?
"Müsbet hareket”, kimin yanına gidersen git, onun rengiyle renklen, mi demektir?
İmkân ve zemîn bulununca hakkı konuşmaya, aksi halde susmaya ne denir?
Nûrculuk deyimi ve Nûrcuların sünnete aykırı işleri nasıl bir zarara yol açtı?
Aslı hak ve menfaatli olan tarîkatların, bu zamânda erbâbı var mıdır?
Bu asırda tarîkatle hakikate ulaşmak mümkün müdür?
Risâle-i Nûr, bugünün insanını selâmete çıkaran nasıl bir sahâbe mesleğidir?
Risâle-i Nûr, Kelâm İlmini de tecdîdle Kur'ân ve Hadîse bağlamıştır.
Açık olan ictihâd kapısından Hicrî 3. asırdan sonra neden hiç kimse giremedi?
Mâʻsúmiyyet ve hatádan hálî olmak, sadece Kitâb ve Sünnet'in hássasıdır
Her şey'i Kitâb ve Sünnet terâzîsi ile tartmaktan başka kurtuluş yolu yoktur
Diyâr-1 İslâmda ehl-i kıble ve ölülerini câmiye getirenleri tekfir yasaktır
Üstâd Bediuzzamân'ın muhabbet ve ittibâa lâyık şahsiyyeti acabâ hangisidir?
Etek ve eşik öpmeye alışkın olanlar, Üstâd'da aradıklarını bulamadılar.
Da'vet şahsiyyet, gavsiyyet ve makáma değil, Kur'ân ve Hadîs'e olmalıdır
Kutbiyyet, gavsiyyet ve mehdiyyet iddiáları bugün Kur'ân ve Hadîs'i perdeledi
Kutub, gavs ve mehdî diye bir şahsın etrafında toplanmak niçin harâmdır?
Şahıs merkezli dînî oluşumların küfür ve dalâlete düşme tehlikesi var
Ezân-ı Muhammedî; asırlardır insânları nasıl tevhîd, Kur'ân ve Hadîse çağırıyor?
Müezzin günde beş defa Elláh'tan başkasına uyan gafilleri nasıl îkáz ediyor?
BEŞİNCİ MES'ELE : Ellah' in ipine sım sıkı sarılıp ihtilaf çıkarmamak
ALTINCI MES'ELE : Tefsir, Terceme ve Şerh, Ferdin Yapamayacağı
YEDİNCİ MES'ELE : Ölülerin arkasından Mevlid okutulmaz
SEKİZİNCİ MES'ELE : Sarık ve cübbenin şeair-i İslamiyye olmadığı
DOKUZUNCU MES'ELE : Ruhbanlığın yasak ve evlemenin sünnet olduğı
ONUNCU MES'ELE : İslam'da sakalın yeri, ehemliyetli ve fıkhı hükmü
ON BİRİNCİ MES'ELE : Risale-i Nur, Başka eserleri okumaya manimidir
ON İKİNCİ MES'ELE : Gercekten Risale i Nur Hocası, Risale i Nur mudur ?